Hur sexigt är egentligen Lissabonfördraget?
måndag 14 april 2008 av Max AnderssonI reklamvärlden så är sexuella anspelningar är ett beprövat knep för att väcka uppmärksamhet. Men förutom att många människor tar illa upp och att man riskerar att bli anmäld till Etiska Rådet mot Könsdiskriminerande Reklam så ger det ofta ett desperat intryck av att man inte har något bättre att komma med.
Jag vet inte om de har någon motsvarighet till ERK på Irland. Men till skillnad från oss så ska de ska i alla fall folkomrösta om Lissabonfördraget, och kampanjerna börjar komma igång nu. Enligt vad jag fått höra från mina kontakter på Irland så har dock ja-sidan mycket svårt att hitta bra argument.
Och ska man döma av de här affischerna så verkar det onekligen som att ja-sidan har problem. För att inte tala om dålig klädsmak när det gäller kalsonger…
onsdag 16 april 2008 klockan 15:14
Se även “sexfilmen” som kommissionen själv producerat - för att föregå med gott (?) exempel.
http://www.youtube.com/watch?v=koRlFnBlDH0